Google Ads ή Facebook Ads;

Η διαφήμιση στο διαδίκτυο είναι αναγκαία, αλλά ποια είναι η καλύτερη διαθέσιμη επιλογή; Τόσο το Facebook όσο και η Google είναι τεράστιες πλατφόρμες με απίστευτη απήχηση, αλλά είναι κατάλληλες για την επιχείρησή σας; Πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα; Το άλλο; Ή και τα δυο;

Σε αυτό το άρθρο προσπαθούμε να αναλύσουμε τα δύο εργαλεία του διαδικτυακού μάρκετινγκ για να δούμε τι τα κάνει σπουδαία, τι τα κάνει λιγότερο εξαιρετικά και πώς διαφέρουν ανά κλάδο. Η λεπτομερής σύγκρισή θα σας βοηθήσει να καταλάβετε τι είναι τι, προτού σπαταλήσετε τον διαφημιστικό σας προϋπολογισμό σε μια λιγότερο από ιδανική επιλογή.

Πληρωμένη αναζήτηση και προβολή στα κοινωνικά δίκτυα: Ποια είναι η διαφορά;

Το Facebook και η Google είναι παρόμοια στο γεγονός ότι είναι και οι δύο διαδικτυακές πλατφόρμες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση της επιχείρησής σας. Όμως αυτό είναι το κοινό σημείο καθώς στην ουσία είναι πολύ διαφορετικές.

Το Google Ads είναι ένα σύστημα πληρωμένης αναζήτησης, το οποίο χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά για να οδηγεί τους χρήστες στον ιστότοπο ή τη σελίδα προορισμού σας. Αυτές οι λέξεις-κλειδιά (ή φράσεις) καθορίζουν εάν η διαφήμισή σας εμφανίζεται, με βάση τους όρους που μπορούν να εισαγάγουν οι δυνητικοί πελάτες στο πλαίσιο αναζήτησης.

Το Facebook Ads, από την άλλη πλευρά, είναι ένα επί πληρωμή κοινωνικό δίκτυο, ένα social media όπως αναφέρεται στην Αγγλική γλώσσα. Εμφανίζει διαφημίσεις στους χρήστες με βάση τις συνήθειες, τον τρόπο ζωής, τις τοποθεσίες τους και άλλους παράγοντες που βοηθούν να ξεχωρίσετε τον ιδανικό δυνητικό πελάτη σας. Μπορείτε να το κάνετε αυτό με τα εις βάθος εργαλεία στόχευσης κοινού του Facebook, τα οποία θα εξετάσουμε προσεκτικά αργότερα.

Συνοψίζοντας:

  • Το Google Ads είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να βρείτε νέους πελάτες.
  • Το Facebook Ads σάς παρέχει εργαλεία που βοηθούν τους ιδανικούς πελάτες σας να σας βρουν.

Το Google Ads είναι η μεγαλύτερη και πιο δημοφιλής πλατφόρμα διαφήμισης pay-per-click, δηλαδή με πληρωμή-ανά-κλικ. Με περισσότερες από 3.500.000.000 αναζητήσεις να γίνονται κάθε μέρα, ναι σωστά διαβάσατε τρεισήμισι δισεκατομμύρια, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί το αγαπούν τόσο πολύ οι διαφημιστές.

Το Google Ads λειτουργεί με τη χρήση λέξεων-κλειδιών. Αυτές οι λέξεις-κλειδιά είναι αυτές που καθορίζουν εάν οι διαφημίσεις σας θα εμφανίζονται σε άτομα, με βάση τη συνάφειά τους με ένα συγκεκριμένο ερώτημα αναζήτησης.

Οι λέξεις-κλειδιά που επιλέγετε κοστίζουν. Αυτό το κόστος – καθώς και το κόστος ανά κλικ (CPC) – βασίζεται σε μερικά διαφορετικά πράγματα:

  • Η ποιότητα των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούνται: Όσο πιο σχετική είναι η λέξη-κλειδί σας με το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε, τόσο πιο πιθανό είναι να εμφανιστεί η διαφήμισή σας και για χαμηλότερο CPC.
  • Ο ανταγωνισμός που χρησιμοποιεί παρόμοιες λέξεις-κλειδιά: Οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται πιο συχνά θα κοστίζουν περισσότερα χρήματα. Στο Google, αυτές περιλαμβάνουν κατηγορίες λέξεων-κλειδιών, όπως δάνεια, υποθήκες και ασφάλειες.
  • Η κατάταξη της διαφήμισής σας: Η τοποθέτηση της διαφήμισής σας καθορίζεται από το ποσό της προσφοράς σας, το αναμενόμενο CTR τη στιγμή της αναζήτησης, τη συνάφεια της διαφήμισής σας και την εμπειρία της σελίδας προορισμού σας.
  • Ο δείκτης ποιότητας της διαφήμισής σας: Αυτός καθορίζεται από παράγοντες όπως η συνάφεια της λέξης-κλειδιού σας με το θέμα που αναζητείται, το αντίγραφο της διαφήμισής σας, το αναμενόμενο CTR (που θεωρείται το πιο σημαντικό μέρος για τον προσδιορισμό του δείκτη ποιότητας) και η ποιότητα της σελίδας προορισμού σας. Οι βαθμολογίες ποιότητας μετρώνται σε κλίμακα από το ένα έως το δέκα και θα επηρεάσουν άμεσα την τοποθέτηση και το κόστος της διαφήμισής σας.

Μόλις η διαφήμισή σας είναι έτοιμη, κάθε φορά που ένας χρήστης πληκτρολογεί τις λέξεις-κλειδιά σας στο πλαίσιο αναζήτησης, η διαφήμισή σας εισάγεται σε δημοπρασία. Αυτή η δημοπρασία καθορίζει εάν η διαφήμισή σας θα εμφανίζεται ή όχι, τη θέση στην οποία θα εμφανίζεται (π.χ. τοποθέτηση σελίδας) και το CPC της διαφήμισής σας.

Οι διαφημίσεις υψηλής ποιότητας (π.χ. αυτές με υψηλή αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων) με πιο συναφείς λέξεις-κλειδιά έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης, ακόμα κι αν το ποσό προσφοράς στη διαφήμισή σας είναι χαμηλότερο από τις λιγότερο σχετικές διαφημίσεις των ανταγωνιστών σας.

Αυτή η διαδικασία δημοπρασίας επαναλαμβάνεται με κάθε αναζήτηση στο Google, επομένως η θέση, το κόστος και η πιθανότητα εμφάνισης της διαφήμισής σας θα είναι διαφορετικά κάθε φορά.

Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι το Google Advertising περιλαμβάνει δύο κύρια δίκτυα, το Δίκτυο αναζήτησης και το Δίκτυο εμφάνισης. Οι διαφημίσεις αναζήτησης εμφανίζονται παράλληλα με τα αποτελέσματα αναζήτησης, ενώ οι διαφημίσεις προβολής (είτε με κείμενο είτε οπτικές) μπορούν να ενσωματωθούν σε περισσότερους από δύο εκατομμύρια ιστότοπους για να τις δουν το κοινό ενώ σερφάρουν στον ιστό.

Google Ads ή Facebook Ads;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να χρησιμοποιήσετε τη μεγαλύτερη πλατφόρμα αναζήτησης στον κόσμο για να διαφημίσετε την επιχείρησή σας, αλλά είναι αδύνατο να μιλήσουμε για το Google χωρίς να αναφέρουμε την απίστευτη απήχησή του. Κάθε δευτερόλεπτο πραγματοποιούνται περισσότερες από 40.000 αναζητήσεις. Αυτό ανέρχεται συνολικά σε πάνω από ένα τρισεκατομμύριο κάθε χρόνο – αριθμός που συνεχίζει μόνο να αυξάνεται.

Η Google χρησιμοποιεί επίσης εξελιγμένη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI). Το ιδιόκτητο εργαλείο του – γνωστό ως Rankbrain – είναι ένα απίστευτο σύστημα μηχανικής εκμάθησης. Όχι μόνο διασφαλίζει ότι οι χρήστες βλέπουν τα πιο σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά διασφαλίζει επίσης ότι οι διαφημίσεις σας προβάλλονται από άτομα που είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.

Αυτή είναι μια εταιρεία αφιερωμένη στην εμπειρία χρήστη. Αυτό σημαίνει ότι η Google είναι πιο πιθανό να εμφανίσει μια διαφήμιση που οι χρήστες της θα ήθελαν να δουν παρά μια διαφήμιση που ένας διαφημιστής πλήρωσε πολλά για να την δουν. Εφόσον η διαφήμισή σας είναι σχετική, υψηλής ποιότητας και μελετημένη, μπορεί να προβάλλεται περισσότερο από άλλες, ακόμα κι αν οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα είναι σχεδόν τα ίδια.

Η Google προσφέρει επίσης μια σειρά από λειτουργίες που βοηθούν στη βελτίωση των αναλογιών κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR) και των ποσοστών μετατροπών των διαφημίσεών σας, όπως:

  • Επεκτάσεις διαφημίσεων, όπως κουμπιά κλήσης και πληροφορίες τοποθεσίας, που μπορούν να βελτιώσουν την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων της διαφήμισής σας
  • Σύνδεσμοι ιστότοπου, οι οποίοι εμφανίζονται κάτω από το κύριο περιεχόμενο της διαφήμισής σας, παρέχοντας συντομεύσεις σε ενότητες του ιστότοπού σας που είναι πιο σχετικές με το ερώτημα αναζήτησης ενός χρήστη
  • Στόχευση τοποθεσίας που σας επιτρέπει να επιλέξετε να προβάλλετε τις διαφημίσεις σας μόνο σε χρήστες που πραγματοποιούν αναζήτηση από μια καθορισμένη τοποθεσία
  • Διαφημίσεις αγορών που δείχνουν στους χρήστες μια εικόνα του προϊόντος σας, την τιμή του, τον τίτλο του και το όνομα του καταστήματός σας
  • Στόχευση συμβάντων ζωής που μπορεί να σας βοηθήσει να στοχεύσετε χρήστες με βάση σημαντικά γεγονότα ζωής, όπως γάμος, μετακόμιση σπιτιού ή αποφοίτηση από το σχολείο
  • Λεπτομερή δημογραφικά στοιχεία που σας επιτρέπουν να εστιάσετε σε μέρη του πληθυσμού που μοιράζονται ένα κοινό χαρακτηριστικό (όπως απόφοιτοι πανεπιστημίου, γονείς, ιδιοκτήτες σπιτιού κ.λπ.)

Η Google ενημερώνει συνεχώς τις δυνατότητές της, ειδικά όταν πρόκειται για στόχευση κοινού. Εάν αισθάνεστε ότι κάτι λείπει, απλώς δώστε του χρόνο και οι πιθανότητες είναι ότι η Google θα το κάνει να συμβεί.

Κανείς δεν είναι τέλειος και το Google Ads δεν αποτελεί εξαίρεση. Ενώ σίγουρα υπάρχουν περισσότερα θετικά από οτι αρνητικά, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε.

Η Google έχει διάφορους τύπους διαφημίσεων, αλλά οι περισσότερες διαφημίσεις του Δικτύου αναζήτησης βασίζονται σε κείμενο. Αν και μπορεί να είναι καλές τις περισσότερες φορές, οι διαφημίσεις με κείμενο δεν είναι τόσο συναρπαστικές όσο οι διαφημίσεις που βασίζονται σε εικόνα ή βίντεο και είναι εύκολο να τις αγνοήσετε.

Ανάλογα με τον κλάδο σας, μπορεί επίσης να αντιμετωπίσετε υψηλό κόστος. Εάν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε ορισμένες «πολυπόθητες» λέξεις-κλειδιά (για παράδειγμα, λέξεις που σχετίζονται με τα οικονομικά όπως υποθήκη, ασφάλιση, δάνεια κ.λπ.), μπορείτε να χρειαστεί να πληρώσετε παραπάνω.

Η αναλογία ποσοστού επιτυχίας/κόστους του Google Ads ποικίλλει επίσης ανά κλάδο. Εάν είστε σε έναν από τους παρακάτω κλάδους, ίσως θελήσετε να εξερευνήσετε άλλες επιλογές διαφήμισης:

  • Τεχνολογία: Χαμηλό μέσο CTR και υψηλό μέσο όρο κόστους ανά ενέργεια (CPA)
  • Νομικά: Χαμηλό μέσο CTR και υψηλό μέσο CPC, για να μην αναφέρουμε μερικές από τις πιο ακριβές λέξεις-κλειδιά στην πλατφόρμα (π.χ. δικηγόρος)
  • B2B: Ένα χαμηλό μέσο CTR και ένα υψηλό μέσο CPA
  • Υπηρεσίες καταναλωτή: χαμηλό μέσο CTR και υψηλό μέσο CPC
  • Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ένα από τα χειρότερα ποσοστά μετατροπών και εξαιρετικά ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά
  • Εκπαίδευση: Ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά μετατροπών και ακριβές λέξεις-κλειδιά

Ευκολία στη χρήση

Ακόμα κι αν είστε αρχάριοι, είναι απίστευτα εύκολο να δημιουργήσετε την πρώτη σας καμπάνια στο Google Ads. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ακολουθήσετε αυτά τα βήματα και είστε έτοιμοι:

  • Εισάγετε τις τοποθεσίες που θέλετε να στοχεύσετε
  • Ορίστε τον ημερήσιο προϋπολογισμό σας
  • Επιλέξτε τις λέξεις-κλειδιά σας
  • Αποφασίστε εάν θέλετε ή όχι η Google να ορίζει αυτόματα την προσφορά σας
  • Εισαγάγετε το κείμενο της διαφήμισής σας
  • Επιλέξτε εάν θέλετε οι διαφημίσεις σας να εμφανίζονται στο Δίκτυο αναζήτησης, στο Δίκτυο εμφάνισης ή και στα δύο

Ενώ η πρόσληψη ενός επαγγελματία ψηφιακού μάρκετινγκ θα μπορούσε να βοηθήσει, ειδικά όταν πρόκειται για την επιλογή των καλύτερων δυνατών λέξεων-κλειδιών ή σε ποιους να στοχεύσετε, δεν είναι απαραίτητο. Εάν ο προϋπολογισμός σας είναι περιορισμένος, είναι απολύτως δυνατό να δημιουργήσετε μια διαφήμιση μόνοι σας. Απλώς μπορεί να χρειαστεί κάποιες δοκιμές και λάθη.

Μόλις η διαφήμισή σας είναι έτοιμη, μπορείτε να προχωρήσετε σε ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες χρησιμοποιώντας ορισμένα από τα εργαλεία στόχευσης κοινού του Google Ad, αν και δεν χρειάζεται να το κάνετε αυτό κατά τη δημιουργία μιας καμπάνιας για πρώτη φορά. Ακόμα κι αν δεν έχετε εμπειρία διαδικτυακού μάρκετινγκ, δεν χρειάζεται να σας τρομάζει η στόχευση κοινού στο Google.

Αυτό συμβαίνει επειδή το Google Ads σάς δίνει την επιλογή να χρησιμοποιήσετε την αυτοματοποιημένη στόχευση της Google. Αυτή η λειτουργία θα μάθει ποιο είναι το ιδανικό κοινό σας με την πάροδο του χρόνου και θα βελτιωθεί στο να προβάλλει το μήνυμά σας μπροστά σε όσους είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν με τη διαφήμισή σας. Αυτό το κάνει αναλύοντας είδη κοινού υψηλής απόδοσης που έχουν αλληλεπιδράσει με τις διαφημίσεις σας στο παρελθόν.

Βεβαιωθείτε ότι παρακολουθείτε την επιτυχία της καμπάνιας σας ενσωματώνοντας το Google Analytics. Μόλις συνδεθούν οι λογαριασμοί σας στο Google Ads και στο Google Analytics, η Google θα σας δώσει αναφορές σχετικά με το ποσοστό εγκατάλειψης της διαφήμισής σας, τον χρόνο που αφιερώθηκε στον ιστότοπό σας, τον αριθμό των σελίδων που έκανε κλικ ένας χρήστης μετά την είσοδο στον ιστότοπό σας, το ποσοστό νέων επισκεπτών και άλλα.

Το Google Analytics έχει και μεγαλύτερο βάθος. Θα μπορείτε να αναλύσετε την επισκεψιμότητα της διαφήμισής σας σε τμήματα κοινού, να μετρήσετε την επιτυχία της έναντι των ανταγωνιστών σας και πολλά άλλα. Αυτά τα εργαλεία μπορούν να σας βοηθήσουν να κάνετε τη διαφήμισή σας όσο το δυνατόν καλύτερη, αλλά η χρήση τους μπορεί να είναι λίγο περίπλοκη εάν είστε νέοι στο διαδικτυακό μάρκετινγκ.

Πότε πρέπει να επιλέξετε το Google Ads;

Μερικές φορές, το Google Ads θα είναι η ιδανική επιλογή σας. Εξαρτάται από τον κλάδο σας και τους στόχους της διαφημιστικής σας καμπάνιας.

Για παράδειγμα, εάν ο στόχος της καμπάνιας σας είναι να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, μπορείτε να τα πάτε πολύ καλύτερα με το Google Ads, με το τεράστιο διεθνές κοινό του.

Ορισμένες εταιρείες είναι πιο επιτυχημένες στην πλατφόρμα από άλλες. Εάν η επιχείρησή σας ανήκει σε έναν από τους παρακάτω κλάδους, τότε η Google μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή σας:

  • Ραντεβού και προσωπικές υπηρεσίες: Υψηλό μέσο CTR και απίστευτα υψηλό ποσοστό μετατροπών
  • Αυτοκίνητα: Υψηλό μέσο CTR και ποσοστό μετατροπών, σχετικά χαμηλό μέσο CPC και CPA
  • Υποστήριξη και μη κερδοσκοπικός οργανισμός: Υψηλό μέσο CTR και χαμηλό μέσο CPC
  • Ταξίδια και φιλοξενία: Υψηλό μέσο CTR, μέτριο CTR για κινητά και ποσοστά μετατροπών και χαμηλό μέσο CPC και CPA
  • Ακίνητα: Υψηλό μέσο CTR και αρκετά χαμηλό μέσο CPC
  • Εφαρμογές για κινητά: Υψηλό ποσοστό μετατροπών και εκπληκτικά χαμηλό μέσο όρο CPC και CPA

Εάν διαχειρίζεστε μια τοπική επιχείρηση που εξαρτάται από τη λήψη κλήσεων (όπως ένας εργολάβος ή ένας κλειδαράς), οι διαφημίσεις μόνο για κλήσεις Google μπορεί να είναι ιδανικές για εσάς. Στα κινητά, αυτές οι διαφημίσεις έχουν απίστευτα υψηλό ποσοστό μετατροπών.

Θυμηθείτε, ακόμα κι αν βρίσκεστε σε έναν κλάδο που συνήθως δεν τα πάει τόσο καλά στην πλατφόρμα, μια καλά στοχευμένη διαφήμιση με σχετικές λέξεις-κλειδιά και ενδιαφέρον αντίγραφο μπορεί να κάνει δουλειά.

Facebook Ads

Με πάνω από δύο δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες (MAU), το Facebook είναι μακράν η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο. Αυτό, σε συνδυασμό με τα προηγμένα εργαλεία στόχευσης κοινού, είναι ο λόγος που είναι τόσο ελκυστικό για τους διαδικτυακούς πωλητές.

Το Facebook υιοθετεί μια πιο άμεση προσέγγιση όσον αφορά την προβολή των διαφημίσεών σας στους χρήστες. Αντί να χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά, το Facebook χρησιμοποιεί τα δεδομένα χρήστη του για να προβάλλει τις διαφημίσεις σας σε άτομα που είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.

Αυτό έχει κάνει το Facebook ουσιαστικό μέρος των στρατηγικών μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων πολλών επιχειρήσεων. Στην πραγματικότητα, το 42% των επαγγελματιών μάρκετινγκ ισχυρίζεται ότι το Facebook είναι κρίσιμο για την επιχείρησή τους.

Facebook Ads – Τα πλεονεκτήματα

Υπάρχουν αμέτρητα πλεονεκτήματα στη διαφήμιση στο Facebook και το κολοσσιαίο κοινό του είναι μόνο ένα από αυτά. Χρειάζεται να αναφέρουμε το μέσο ποσοστό μετατροπής 9,21%; (Ο μέσος όρος της Google είναι επί του παρόντος 2,17%).

Αυτό το υψηλό ποσοστό μετατροπών έχει επίσης σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά CPC και CPA από το Google Ads. Αυτό καθιστά το Facebook Ads έναν πολύ ισχυρότερο ανταγωνιστή όσον αφορά την απόδοση επένδυσης (ROI).

Η εκπληκτική απόδοση επένδυσης (ROI) του Facebook έγκειται στην ικανότητά του να στοχεύει τους χρήστες του σε ένα επίπεδο που κανένας ανταγωνιστής δεν μπορεί να φτάσει. Αυτό συμβαίνει απλώς και μόνο επειδή οι χρήστες του Facebook έχουν συνηθίσει να μοιράζονται ακόμη και τις πιο προσωπικές λεπτομέρειες της ζωής τους. Από σημαντικά γεγονότα της ζωής μέχρι πολιτικούς δεσμούς, το Facebook γνωρίζει τους χρήστες του σε ένα επίπεδο που μέχρι τώρα ήταν ανήκουστο.

Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να προσαρμόσετε τη διαφήμισή σας σε πολύ συγκεκριμένες θέσεις και να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο προσαρμοσμένου κοινού του Facebook για να βεβαιωθείτε ότι βλέπουν τις διαφημίσεις που έχετε σχεδιάσει για αυτούς.

Μόλις προσδιορίσετε το ιδανικό κοινό σας, το Facebook θα σας ενημερώσει για το κατά προσέγγιση μέγεθός του. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι θέλετε να στοχεύσετε μητέρες που προσέχουν την υγεία τους, οι οποίες ζουν στην Καλιφόρνια και απολαμβάνουν την άσκηση και τα ταξίδια. Το Facebook θα σας πει περίπου πόσα άτομα μπορείτε να περιμένετε να προσεγγίσετε.

Google Ads ή Facebook Ads;

Με τη λειτουργία Lookalike Audience του Facebook, μπορείτε να προσεγγίσετε νέους πελάτες στοχεύοντας χρήστες με παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτούς που έχουν αλληλεπιδράσει με την επωνυμία σας στο παρελθόν. Χρησιμοποιώντας πληροφορίες όπως δημογραφικά στοιχεία και ενδιαφέροντα, το Facebook δημιουργεί μια εικόνα του ιδανικού δυνητικού πελάτη σας και, στη συνέχεια, τον στοχεύει απευθείας με το μήνυμα της επωνυμίας σας.

Με τη δυνατότητα Lookalike Audience, μπορείτε επίσης να εισαγάγετε μια βάση δεδομένων – όπως η λίστα αλληλογραφίας σας – και το Facebook θα δημιουργήσει αυτόματα ένα Lookalike Audience. Αυτό μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να αποκλείσει ορισμένα μέλη από το να βλέπουν τις διαφημίσεις σας, όπως αυτά που έχουν ήδη εγγραφεί στην υπηρεσία σας ή έχουν αγοράσει το προϊόν σας.

Οι διαφημίσεις στο Facebook είναι πιο οπτικές, ειδικά σε σύγκριση με πολλές διαφημίσεις του Δικτύου Αναζήτησης Google. Πολλοί χρήστες θα τα βρουν πολύ πιο ενδιαφέροντα από τους συνδέσμους PPC που βασίζονται σε κείμενο. Με τη χρήση εικόνων, βίντεο και άλλου συναρπαστικού περιεχομένου, είναι συχνά πιο εύκολο να προσελκύσετε έναν δυνητικό πελάτη και να τον ενθαρρύνετε να ασχοληθεί.

Google Ads ή Facebook Ads;

Κατά τη δημιουργία των διαφημίσεών σας, μπορείτε να επιλέξετε από μια ποικιλία διαφορετικών στόχων καμπάνιας, όπως:

  • Μετατροπές ιστότοπου: Προβάλλει διαφημίσεις σε χρήστες που είναι πιο πιθανό να ολοκληρώσουν μια ενέργεια στον ιστότοπό σας
  • Καθημερινή μοναδική προσέγγιση χρηστών: Προβάλλει διαφημίσεις σε άτομα έως και μία φορά την ημέρα
  • Εμφανίσεις: Προβάλλει διαφημίσεις σε άτομα όσο πιο συχνά γίνεται
  • Κλικ: Προβάλλει διαφημίσεις σε χρήστες που είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε αυτές

Λάβετε υπόψη ότι ο επιλεγμένος στόχος της διαφήμισής σας θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο θα χρεωθείτε. Οι διαφημίσεις που εστιάζουν στην ορατότητα θα χρεώνονται ανά 1.000 εμφανίσεις, ενώ αυτές που εστιάζουν στη δράση χρεώνονται ανά κλικ που λαμβάνεται.

Διαφημίσεις Facebook – Τα μειονεκτήματα

Μπορεί να φαίνεται δύσκολο να βρεις κάτι λάθος με τις διαφημίσεις Facebook, αλλά έχει μερικά μειονεκτήματα.

Ένα αξιοσημείωτο μειονέκτημα βρίσκεται στη μεγαλύτερη δύναμη της πλατφόρμας: την ικανότητά της να προσεγγίζει εξαιρετικά συγκεκριμένα κοινά. Επειδή, ενώ αυτό το επίπεδο στόχευσης ωφελεί τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, ορισμένοι χρήστες μπορεί να το βρουν λίγο περίεργο.

Για παράδειγμα, τις προάλλες συζητούσα πώς χρειαζόμουν ένα νέο σακίδιο και έκανα μια γρήγορη αναζήτηση για να ελέγξω τις τιμές. Μετά από αυτό, η ροή μου γέμισε με διαφημίσεις με σακίδια.

Αν και αυτό ήταν αναμφισβήτητα χρήσιμο (και η κατανόησή μου για το πώς λειτουργεί με κάνει να αποδέχομαι λίγο περισσότερο αυτόν τον τύπο μάρκετινγκ), ορισμένοι χρήστες μπορεί να θεωρήσουν ότι αποτελεί παραβίαση του απορρήτου. Ωστόσο, ενώ πολλοί μπορεί να παραπονεθούν, δεν τους εμποδίζει να κάνουν κλικ στις διαφημίσεις.

Λάβετε υπόψη ότι το να είστε πολύ συγκεκριμένοι σχετικά με το προσαρμοσμένο κοινό σας μπορεί να περιορίσει την προσέγγιση χρηστών, επομένως κινδυνεύετε να χάσετε επιπλέον είδη κοινού που δεν πιστεύατε ότι θα ενδιαφερόντουσαν για το προϊόν σας. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα ιδιαίτερα για τους νέους επαγγελματίες του μάρκετινγκ που δεν καταλαβαίνουν ακόμη το κοινό-στόχο τους (αλλά πιστεύουν ότι το καταλαβαίνουν).

Ευκολία στη χρήση

Λόγω των προηγμένων δυνατοτήτων στόχευσης κοινού του Facebook Ads, πιθανότατα θα χρειαστεί λίγος χρόνος και εμπειρία για να δημιουργήσετε μια πραγματικά αποτελεσματική διαφήμιση. Στην αρχή, η δημιουργία μιας διαφήμισης στο Facebook μπορεί να φαίνεται ως μεγάλη δουλειά, ειδικά σε σύγκριση με το πόσο εύκολο είναι να δημιουργήσεις μια καμπάνια χρησιμοποιώντας το Google.

Ενώ το Facebook έχει πολύ περισσότερες επιλογές όσον αφορά την προβολή της διαφήμισής σας και τη στόχευση κοινού, ο φιλικός προς το χρήστη πίνακας ελέγχου καθιστά τη δημιουργία μιας διαφήμισης αρκετά απλή. Για να καταγράψετε το ιδανικό κοινό σας, μπορεί να θέλετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να ζητήσετε από μια εταιρεία μάρκετινγκ να σας βοηθήσει, αν και δεν είναι απαραίτητο.

Google Ads ή Facebook Ads;

Ακόμη και εντελώς αρχάριοι μπορούν να δημιουργήσουν μια αποτελεσματική διαφήμιση χρησιμοποιώντας τη διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook. Θα είναι η καλύτερη δυνατή διαφήμιση από την αρχή; Πιθανώς όχι. Αλλά αν καταβάλλετε αρκετή δουλειά και μαθαίνετε από τα λάθη σας, μπορείτε να τελειοποιήσετε τις δεξιότητές σας στο κοινωνικό μάρκετινγκ και να δημιουργήσετε διαφημίσεις που ωθούν τους πελάτες να φτάσουν εκεί που αναζητάτε.

Με το Facebook Ads Manager, λαμβάνετε ευανάγνωστες αναφορές αναλυτικών στοιχείων που θα σας βοηθήσουν να παρακολουθείτε την επιτυχία της καμπάνιας σας. Εδώ, μπορείτε να δείτε την προσέγγιση χρηστών της διαφήμισής σας, τις εμφανίσεις που έλαβε και πράγματα όπως τα δημογραφικά στοιχεία του μέσου πελάτη σας.

Για να παρακολουθείτε τις διαφημίσεις σας και να παρακολουθείτε τις καμπάνιες σας, ένα εργαλείο κοινωνικών μέσων μπορεί να είναι απίστευτα χρήσιμο. Το Hootsuite, δημοφιλές μεταξύ χρηστών και κριτικών, σας επιτρέπει να διαχειρίζεστε όλες τις καμπάνιες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ένα σημείο. Υπάρχουν επίσης μερικές άλλες εξαιρετικές επιλογές εκεί έξω, όπως το Sprout Social και το Sendible.

Πότε πρέπει να επιλέξετε διαφημίσεις Facebook;

Λόγω του σχετικά χαμηλού κόστους και της υψηλής απόδοσης επένδυσης του Facebook, μπορεί να είναι η τέλεια επιλογή για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με περιορισμένους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ.

Επιπλέον, ορισμένες βιομηχανίες έχουν υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας από άλλες. Εάν είστε σε έναν από τους παρακάτω κλάδους, ίσως θελήσετε να χρησιμοποιήσετε το Facebook ως την κύρια πλατφόρμα μάρκετινγκ:

  • Νομικά: Υψηλότερο μέσο CTR στην πλατφόρμα και σχετικά χαμηλό μέσο όρο CPC
  • Ένδυση: Υψηλό μέσο CTR και σοκαριστικά χαμηλό μέσο όρο CPC
  • Ομορφιά: Υψηλό μέσο CTR και εντυπωσιακό ποσοστό μετατροπών
  • Fitness: Υψηλό μέσο CTR και το καλύτερο ποσοστό μετατροπών οποιουδήποτε κλάδου
  • Λιανικό εμπόριο: Υψηλό μέσο CTR και σχετικά χαμηλό μέσο όρο CPC και CPA
  • Εκπαίδευση: Υψηλό μέσο ποσοστό μετατροπών και χαμηλό μέσο όρο CPC και CPA
  • B2B: Υψηλό μέσο ποσοστό μετατροπής και σχετικά χαμηλό μέσο όρο CPA
  • Υγειονομική περίθαλψη: Υψηλό μέσο ποσοστό μετατροπών και χαμηλό μέσο όρο CPC και CPA

Οι διαφημίσεις Facebook είναι επίσης εξαιρετικές εάν πουλάτε προϊόντα ή υπηρεσίες που συνήθως σχετίζονται με σημαντικά γεγονότα της ζωής, καθώς μπορείτε να προβάλλετε διαφημίσεις σε στιγμές που το κοινό σας είναι πιο πιθανό να ανταποκρίνεται.

Θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε και τα δύο;

Ανεξάρτητα από τον κλάδο σας, θα ήταν καλό να εξετάσετε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε τόσο το Google Ads όσο και το Facebook Ads. Εάν είναι στον προϋπολογισμό μάρκετινγκ, μπορείτε να επιτύχετε εκπληκτική προσέγγιση χρηστών τοποθετώντας διαφημίσεις και στις δύο πλατφόρμες.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας μέσω της πληρωμένης αναζήτησης, ενώ στοχεύετε συγκεκριμένο κοινό μέσω των πληρωμένων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Εάν μπορείτε, χρησιμοποιήστε και τις δύο πλατφόρμες για να μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μάρκετινγκ.

Μια γρήγορη περίληψη

Google Ads
Facebook Ads
Πλεονεκτήματα
• Χειρίζεται 1,2 τρισεκατομμύρια αναζητήσεις ετησίως
• Περιλαμβάνει πολλές εξαιρετικές δυνατότητες για βοήθεια
• Ισχυρό AI, εστιασμένο στην εμπειρία χρήστη

• Υψηλό ROI
• Σχετικά χαμηλό κόστος
• Πρωτοφανής ικανότητα στόχευσης συγκεκριμένων τμημάτων κοινού
Μειονεκτήματα
• Μεγάλη εστίαση σε διαφημίσεις που βασίζονται σε κείμενο που κάποιοι μπορεί να τις βρουν βαρετές
• Υψηλό κόστος
• Κακή επιλογή για ορισμένους κλάδους
• Η στόχευση κοινού θα μπορούσε να θεωρηθεί ως “ανατριχιαστική”
• Η εύρεση του ιδανικού κοινού σας μπορεί να είναι δύσκολη
• Η χρήση προσαρμοσμένου κοινού μπορεί να περιορίσει την προσέγγιση χρηστών
Ιδανικές Βιομηχανίες
• Ραντεβού και προσωπικές υπηρεσίες
• Αυτοκίνητα
• Συνηγορία και μη κερδοσκοπικό
• Ταξίδια και φιλοξενία
• Ακίνητα
• Εφαρμογές για κινητά
• Νομικά
• Ενδύματα
• Ομορφιά
• Fitness
• Λιανεμπόριο
• Εκπαίδευση
• B2B
• Φροντίδα υγείας

Ads-Plan με τη Digi-Plan

Στην Digi-Plan παρέχουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες:

Βρισκόμαστε δίπλα στους πελάτες μας, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις που θα προβάλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο κοινό που έρχεται καθημερινά σε επαφή με το διαδίκτυο.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για την καλύτερη προβολή της ιστοσελίδας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος της επιχείρηση σας.