Χωρίς αμφιβολία το email marketing αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στο πάζλ του διαδικτυακού marketing και αυτό γιατί πρόκειται για μία από τις πιο διαδεδομένες μεθόδους προβολής των προϊόντων ή των υπηρεσιών μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο.
Αυτό είναι φυσικό γιατί εξακολουθεί να αποτελεί μία σχετικά φθηνή και αξιόπιστη λύση στο marketing με μετρήσιμα αποτελέσματά. Ο κύριος λόγος της επιτυχίας του είναι ότι το email είναι διαχρονικό με ευρεία αποδοχή καθώς χρησιμοποιείται μαζικά. Αποτελεί τη διαδικτυακή “ταυτότητα” των χρηστών του διαδικτύου και είναι σχεδόν αδύνατο να υπάρξει ψηφιακή επικοινωνία χωρίς τη χρήση email.
Το email marketing ζει και βασιλεύει παρά τις επιθέσεις που έχει δεχθεί από τις διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες προβολής ειδικά αυτές των κοινωνικών δικτύων αλλά και των μηχανών αναζήτησης. Πρόσφατες έρευνες όπως αυτή του Salesforce Marketing Cloud αναφέρει ότι το 76% των marketers πιστεύει ότι το email marketing αποτελεί βασικό κομμάτι για την προβολή της επιχείρησής τους.
Τι είναι το email marketing
Το email marketing είναι μία μέθοδος άμεσου marketing που απευθύνεται σε ομάδα ατόμων που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Ουσιαστικά κάθε email που αποστέλλεται σε έναν ενδεχόμενο ή υφιστάμενο πελάτη, μπορεί να θεωρηθεί μέρος μιας email marketing καμπάνιας προβολής της επιχείρησης σας.
Το email marketing μπορεί να διαχωριστεί στα εξής είδη:
- Newsletters: αποτελούν ενημερωτικά email, τα οποία αποστέλλονται σε συνδρομητές οι οποίοι έχουν ζητήσει να τα λαμβάνουν και συνήθως έχουν ως στόχο το brand awareness.
- Transactional emails: είναι τα λεγόμενα και email συναλλαγών τα οποία αποστέλλονται ύστερα από συγκεκριμένες ενέργειες των πελατών, όπως για παράδειγμα προκειμένου να επιβεβαιωθεί μία συναλλαγή. Επειδή όμως έχουν αρκετά υψηλό Open Rate, δηλαδή οι παραλήπτες τα διαβάζουν τις περισσότερες φορές, μπορούν να εκμεταλλευθούν για να προωθηθούν πωλήσεις.
- Direct emails: ή αλλιώς άμεσα emails τα οποία χρησιμοποιούνται για να ενημερώσουν τους πελάτες ή ενδεχόμενους πελάτες με νέα προϊόντα και ειδικές προσφορές.
Βασικές ορολογίες για το email marketing:
Open Rate: Το ποσοστό των παραληπτών που άνοιξε το email σας.
CTR : Το Click-through-rate αποτελεί το ποσοστό των ατόμων που έκαναν click δια των ατόμων που άνοιξαν το email σας.
CTA : Το Call-to-action αποτελεί μία “εντολή” προς τους χρήστες στους οποίους απευθύνεστε και με την οποία τους ζητάτε να προβούν σε μία επιθυμητή ενέργεια, όπως μία πώληση, ένα τηλεφώνημα, ένα download (π.χ. “Αποκτήστε το τώρα”).
Conversion Rate : Είναι ένας από τους πιο σημαντικούς δείκτες μέτρησης της επιτυχίας της καμπάνιας σας αφού αποτελεί το ποσοστό των παραληπτών που ανταποκρίθηκαν στο Call-to-action σας.
Unsubscribe : Το Unsubscribe ή Opt-out αφορά στους παραλήπτες που επιλέγουν να μην λαμβάνουν πλέον τα email σας.
CPM : Αποτελεί το πόσο σας κόστισε να αποστείλετε 1.000 email.
Bounce Rate : Αποτελεί το ποσοστό των email που δεν παραδόθηκαν στα εισερχόμενα των παραληπτών για κάποιο λόγο, π.χ. λανθασμένη διεύθυνση email.
Spam : Ένα από τα βασικά που πρέπει να προσέξετε στις email καμπάνιες σας είναι να μην “σπαμάρετε”, δηλαδή τα email σας να μην καταλήγουν στα “Ανεπιθύμητα”.
Email Marketing με τη Digi-Plan
To email marketing εξακολουθεί να είναι μια από εκείνες τις πρακτικές που εφοδιάζουν την ανάπτυξη της επιχείρησης και αποδίδει μεγάλα ποσοστά ROI ως αντάλλαγμα. Όταν, μάλιστα, συνδυαστεί με τα υπόλοιπα εργαλεία επικοινωνίας σας, μπορείτε να δημιουργήσετε το κλίμα εμπιστοσύνης που είναι τόσο σημαντικό και για εσάς αλλά και για τους πελάτες σας.
Δημιουργώντας μια αποδοτική στρατηγική Email Marketing, δεν δημιουργείτε μόνο μια συνεχή και ωφέλιμη εμπειρία για τους πελάτες σας, αλλά κυρίως δημιουργείτε μια πραγματικά ανθρώπινη εμπειρία, η οποία αποτελεί και την “καρδιά” του Inbound Marketing.
Στην Digi-Plan παρέχουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στη δημιουργία μιας αποδοτικής στρατηγικής Email Marketing. Σε συνεργασία μαζί μας μπορείτε να δημιουργήσετε μια συνεχή και ωφέλιμη εμπειρία για τους πελάτες σας η οποία θα είναι ένα συνεχές κανάλι επικοινωνίας για την προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών της επιχείρησης σας.