Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway

Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway

Αναρωτιέστε πώς να δημιουργήσετε έναν διαγωνισμό giveaway στο Instagram; Αναζητάτε ιδέες για διαγωνισμούς giveaway στο Instagram που μπορείτε να κάνετε;

Σε αυτό το άρθρο, θα βρείτε συμβουλές και ιδέες που θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε επιτυχημένους διαγωνισμούς giveaway στο Instagram που υποστηρίζουν τους στόχους μάρκετινγκ σας.

Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway
Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway;

Ποιοι είναι οι κανόνες του Instagram για τους διαγωνισμούς giveaway;

Το Instagram καθιστά σχετικά εύκολη τη διεξαγωγή διαγωνισμών, σε σύγκριση με τους άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που περιορίζουν τις απαιτήσεις και τις προϋποθέσεις συμμετοχής.

Όταν πρόκειται για διαγωνισμούς giveaway στο Instagram, ένας σημαντικός κανόνας που πρέπει να τηρείτε, και τον οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι αγνοούν, είναι η δήλωση απελευθέρωσης. Η ακόλουθη δήλωση (ή παρόμοια δήλωση) ΠΡΕΠΕΙ να περιλαμβάνεται σε όλες τις αναρτήσεις του διαγωνισμού που κοινοποιούνται στο Instagram:

Σύμφωνα με τους κανόνες του Instagram, αυτή η προσφορά σε καμία περίπτωση δεν χορηγείται, διαχειρίζεται ή σχετίζεται με την Instagram, Inc. Με την εγγραφή τους, οι συμμετέχοντες επιβεβαιώνουν ότι είναι 13+ ετών, απαλλάσσουν την ευθύνη του Instagram και συμφωνούν με τους όρους χρήσης του Instagram.

Φροντίστε να εισαγάγετε αυτήν τη δήλωση στο τέλος της λεζάντας του διαγωνισμού σας giveaway στο Instagram.

Επαγγελματική συμβουλή: Εάν σκοπεύετε να διεξάγετε τακτικά διαγωνισμούς giveaway, σκεφτείτε να αντιγράψετε αυτό το ρητό και να το αποθηκεύσετε σε μια σημείωση ή εφαρμογή στην κινητή συσκευή σας για εύκολη πρόσβαση για μελλοντικές αναρτήσεις διαγωνισμών.

Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway

Το Instagram απαιτεί από εσάς να διεξάγετε τον διαγωνισμό σας νόμιμα, διασφαλίζοντας ότι δεν παραβιάζετε οποιονδήποτε ομοσπονδιακό, πολιτειακό ή άλλο νόμο που ισχύει στην περιοχή σας. Επιπλέον, το Instagram απαιτεί να συμπεριλάβετε επίσημους κανόνες διαγωνισμού και όρους επιλεξιμότητας.

Να θυμάστε ότι δεν μπορείτε να προσθέσετε ετικέτα σε κανέναν στην ανάρτηση του διαγωνισμού που δεν βρίσκεται στην ίδια την ανάρτηση και δεν μπορείτε να ζητήσετε από τους χρήστες να προσθέσουν ετικέτα στον εαυτό τους σε μια φωτογραφία στην οποία δεν εμφανίζονται. Οι χρήστες μπορούν να αναφέρουν (tag) άτομα στα σχόλια μιας ανάρτησης, αλλά δεν μπορούν να επισημάνουν άλλα άτομα στην ίδια την ανάρτηση.

Εάν έχετε μια νομική ειδοποίηση στην ιστοσελίδα σας σχετικά με τους κανόνες και τις λεπτομέρειες του διαγωνισμού, μπορείτε να δημοσιεύσετε αυτόν τον σύνδεσμο στη λεζάντα σας. Για μια ενημερωμένη λίστα με τους όρους για τους διαγωνισμούς Instagram, επισκεφτείτε το κέντρο βοήθειας.

Τώρα που γνωρίζετε τους περιορισμούς και τις απαιτήσεις για τη διεξαγωγή ενός διαγωνισμού, ακολουθούν τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να πραγματοποιήσετε έναν διαγωνισμό στο Instagram.

1: Θέστε το στόχο σας για τον διαγωνισμό giveaway στο Instagram

Το πρώτο βήμα είναι να θέσετε έναν στόχο για τον διαγωνισμό σας. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλετε να:

  • Δημιουργήστε περισσότερη αφοσίωση στις αναρτήσεις σας.
  • Αυξήστε τους ακόλουθούς σας στο Instagram.
  • Κάνετε περισσότερα άτομα να εγγραφούν στη λίστα email σας.
  • Δημιουργήστε περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες.

Γενικά, οι διαγωνισμοί είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε το κοινό σας και να διευρύνετε την απήχησή σας στο Instagram. Όταν χρησιμοποιείτε τις απαιτήσεις του διαγωνισμού για να “επισημάνετε έναν φίλο στα σχόλια”, όπως στην παραπάνω ανάρτηση, το υπάρχον κοινό σας κάνει τη δουλειά της κοινής χρήσης του περιεχομένου σας με τους φίλους του. Και αν οι φίλοι τους έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα και τους αρέσει ο διαγωνισμός σας στο Instagram, θα συμμετέχουν και θα κάνουν tag τους φίλους τους επίσης. Στη συνέχεια, ο αριθμός των ακολούθων σας αυξάνεται εκθετικά.

UGC User Generated Content

Εάν λανσάρετε ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία, μια καμπάνια δώρων μπορεί να είναι ένας γρήγορος τρόπος για να κεντρίσετε τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον. Για τις επιχειρήσεις που βασίζονται σε προϊόντα, το User-Generated Content ή UGC δηλαδή η δημιουργία περιεχομένου από τους χρήστες είναι ένας ισχυρός τρόπος για να δημιουργήσετε νέο περιεχόμενο και να αποκτήσετε μια νέα προοπτική σχετικά με τον τρόπο χρήσης του προϊόντος σας.

Οι διαγωνισμοί στο Instagram θα ενισχύσουν συνήθως την αφοσίωση στις αναρτήσεις σας, με αποτέλεσμα πολλαπλά οφέλη σε σχέση με τον αλγόριθμο του Instagram. Με την καλή απόδοση της ανάρτησής σας, μπορεί να κατατάσσεται υψηλότερα στις αναζητήσεις hashtag, επιτρέποντας σε νέο κοινό να βρει το περιεχόμενό σας. Και αν το κοινό σας συνήθως δεν ανταποκρίνεται στις κανονικές αναρτήσεις σας, αλλά αλληλεπιδρά με μια ανάρτηση διαγωνισμού giveaway, μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε το κανονικό περιεχόμενό σας στις ροές τους για κάποιο χρονικό διάστημα.

Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway

2: Σχεδιάστε τον Διαγωνισμό σας στο Instagram

Μόλις επιλέξετε έναν στόχο για τον διαγωνισμό giveaway τότε είστε έτοιμοι να τον προγραμματίσετε.

Επιλέξτε ένα σχετικό βραβείο ή κίνητρο για συμμετοχή

Το έπαθλο του διαγωνισμού σας στο Instagram θα πρέπει να σχετίζεται με την επιχείρηση ή την επωνυμία σας. Μην χαρίζετε ένα iPad μόνο και μόνο για να έχετε κίνηση. Αυτό δεν θα φέρει ποιοτικούς συμμετέχοντες που θα ωφελήσουν πραγματικά την επιχείρησή σας. Καλό είναι να να επιλέξετε ένα έπαθλο αρκετά σημαντικής αξίας ώστε να εγγυάται το επίπεδο συμμετοχής. Όσο πιο πολύτιμη είναι η ανταμοιβή με το δώρο της επιχείρησης σας, τόσο περισσότερη συμμετοχή και συμμετέχοντες θα λάβετε.

Για παράδειγμα, το να ζητάτε από τους ανθρώπους να βγάλουν μια φωτογραφία με το προϊόν σας ή να κάνουν μια ενέργεια και να τη δημοσιεύσουν στο προφίλ τους είναι ένα μεγάλο «αίτημα» και εγγυάται ένα μεγαλύτερο έπαθλο. Αντίθετα, το να ζητάς από τους ανθρώπους να κάνουν like σε μια ανάρτηση και να επισημάνουν έναν φίλο στα σχόλια είναι ένα μικρό αίτημα και θα δικαιολογούσε ένα βραβείο χαμηλής αξίας.

Στο παράδειγμα της εικόνας, το έπαθλο είναι ένα δερμάτινο σακίδιο πλάτης, το οποίο είναι ένα σχετικά ακριβό και αξίζει τον κόπο για τους χρήστες να δημιουργήσουν μια ανάρτηση για να κερδίσουν.

Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway

Ορίστε ένα όριο στην αξία του βραβείου σας ή στις διαθέσιμες μονάδες βραβείου. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι επιτρέπετε σε όλους όσους αναδημοσιεύουν τη φωτογραφία σας εντός 24 ωρών να λάβουν ένα δωρεάν βραβείο. Η καμπάνια θα μπορούσε εύκολα να γίνει viral και θα μπορούσατε να καταλήξετε με εκατοντάδες χιλιάδες άτομα να μοιράζονται την ανάρτησή σας. Πρέπει όμως να είστε σίγουροι ότι μπορείτε να εκπληρώσετε αυτόν το όρο ώστε στο τέλος της να μην καταλήξετε να πληρώνετε χιλιάδες ευρώ σε επιστροφές χρημάτων ή έξοδα αποστολής.

Π.χ. ο καθορισμός ορίου στον διαγωνισμό για «τα πρώτα 1.000 άτομα», είναι ένας εύκολος τρόπος για να ελέγξετε την έκθεση του διαγωνισμού αλλά και την ευθύνη της επιχείρησης σας.

Καθορίστε πώς θα συμμετέχουν οι χρήστες

Πρέπει επίσης να αποφασίσετε πώς θα συμμετάσχουν οι χρήστες στον διαγωνισμό. Ορισμένες δυνατότητες είναι:

  • να ακολουθήσουν τον λογαριασμό σας
  • να κάνουν like στην ανάρτηση σας
  • να αναφέρουν έναν ή περισσότερους άλλους χρήστες στα σχόλια
  • να δημοσιεύσουν κάτι με hashtag
  • να μεταβούν στην ιστοσελίδα σας και ούτω καθεξής

    Οι απαιτήσεις συμμετοχής μπορεί να είναι ένα ή οποιοσδήποτε συνδυασμός αυτών των κριτηρίων.

Το κλειδί είναι να διευκολύνετε τη συμμετοχή των χρηστών, επομένως περιορίστε τις απαιτήσεις συμμετοχής σε δύο ή τρία βήματα.

Σε αυτό το παράδειγμα από το @shelleywebb, οι συμμετέχοντες πρέπει να ακολουθήσουν δύο λογαριασμούς, να κάνουν like στη δημοσίευση σε κάθε λογαριασμό και να επισημάνουν δύο φίλους στα σχόλια της ανάρτησης. Αυτά τα τρία βήματα είναι εύκολο να ακολουθηθούν από τους χρήστες του Instagram.

Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway

Η απαίτηση από τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό να δημιουργήσουν περιεχόμενο ως προϋπόθεση συμμετοχής διασφαλίζει ότι θα αποκτήσετε νέες πηγές UGC τις οποίες μπορείτε να επαναγράψετε στον λογαριασμό σας (με την άδειά τους) μετά τον διαγωνισμό. Επιπλέον, όταν το κοινό σας είναι εκεί έξω, δημιουργώντας περιεχόμενο για την επωνυμία σας και δημοσιεύοντας το στα δικά του προφίλ, οι ακόλουθοί τους βλέπουν αυτό το περιεχόμενο και λαμβάνετε την ανταμοιβή της πρόσθετης έκθεσης χωρίς κόστος.

Καθορίστε τους κανόνες ή τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού

Πέρα από τις πληροφορίες που αναφέρονται στην προηγούμενη ενότητα, οι συμμετέχοντες πρέπει να είναι συγκεκριμένης ηλικίας ή να υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί (όπως μόνο οι κάτοικοι της Ελλάδας);

Επίσης πρέπει να αποφασίσετε για πόσο καιρό θα προβληθεί η καμπάνια, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης. Η καμπάνια θα είναι 1 ημέρας, πολλαπλών ημερών, 1 εβδομάδας ή 2 εβδομάδων; Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι για καμπάνιες μεγάλης κλίμακας, 1-2 εβδομάδες είναι η βέλτιστη χρονική διάρκεια. Εάν οι απαιτήσεις συμμετοχής περιλαμβάνουν τους συμμετέχοντες που μοιράζονται μια εικόνα ή εκτελούν μια άλλη πιο χρονοβόρα ενέργεια, η καμπάνια μπορεί να χρειαστεί να διαρκέσει περισσότερο.

Επιλέξτε ένα Hashtag καμπάνιας

Το hashtag της καμπάνιας σας είναι πρωταρχικής σημασίας για την προώθηση του διαγωνισμού σας και την προμήθεια περιεχομένου που κοινοποιείται ως συμμετοχές στον διαγωνισμό, καθώς και για την παρακολούθηση της επιτυχίας και των αναλυτικών στοιχείων σας. Επιλέξτε ένα hashtag που σχετίζεται με την καμπάνια, το θέμα, το προϊόν ή την υπηρεσία ή/και την επιχείρησή σας.

Επιλέξτε ένα Hashtag καμπάνιας

Το hashtag της καμπάνιας πρέπει να είναι αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη μεμονωμένη καμπάνια. Επίσης βεβαιωθείτε ότι δεν το χρησιμοποιεί κανένας άλλος.

Τα hashtags για καμπάνιες μπορεί να είναι μεγαλύτερα από το συνηθισμένο, αλλά θα πρέπει να αναγνωρίζονται και να συλλαβίζονται εύκολα. Σε αυτό το παράδειγμα από το @dunkindonuts, χρησιμοποιούν το hashtag #DDLoveContest και ενθαρρύνουν τους ακόλουθους να δημοσιεύουν περιεχόμενο χρησιμοποιώντας αυτό το hashtag και γύρω από το θέμα της ιστορίας αγάπης τους.

Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway

Καθορίστε πώς να επιλέξετε και να ειδοποιήσετε τον νικητή

Όταν σχεδιάζετε την καμπάνια σας, πρέπει επίσης να αποφασίσετε πώς θα επιλεγούν οι νικητές και πώς θα τους ειδοποιήσετε. Θα χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο τυχαίας δημιουργίας (διατίθενται δωρεάν διαδικτυακά εργαλεία) ή θα κριθούν οι συμμετοχές; Θα στείλετε email στους νικητές ή θα τους στείλετε DM στο Instagram; Ή θα χρησιμοποιήστε άλλη μέθοδο;

Μόλις ειδοποιήσετε τους νικητές, μπορείτε να τους ανακοινώσετε δημόσια στο Instagram μέσω μιας ανάρτησης καμπάνιας. Είναι μια καλύτερη πρακτική να ενημερώνετε ιδιωτικά τους νικητές πριν τους ανακοινώσετε δημόσια στο Instagram.

3: Ξεκινήστε και προωθείτε τον Διαγωνισμό σας στο Instagram

Στην ανάρτηση του διαγωνισμού σας, μπορείτε να κοινοποιήσετε τον διαγωνισμό ή το δώρο σας με κείμενο στην εικόνα ή γραφικά. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα απορριφθεί ως απλώς άλλη μια φωτογραφία όταν οι άνθρωποι κάνουν κύλιση στη ροή τους στο Instagram.

Επιλέξτε μια εικόνα που σχετίζεται με το θέμα/ περιεχόμενο της καμπάνιας. Στη λεζάντα της ανάρτησης του διαγωνισμού σας, συμπεριλάβετε τους όρους συμμετοχής και τις νομικές δηλώσεις αποποίησης ευθυνών που αναφέρονται παραπάνω.

Ο τρόπος με τον οποίο προωθείτε την καμπάνια θα εξαρτηθεί από το πόσο θα διαρκέσει. Αποφασίστε αν θα δημοσιεύετε πολλές φορές την ημέρα ή μία φορά την ημέρα. Με βάση τα Insights σας στο Instagram, καθορίστε τις καλύτερες ώρες της ημέρας για ανάρτηση (οι οποίες μπορεί να διαφέρουν για διαφορετικές ημέρες της εβδομάδας).

Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι διαγωνισμοί δεν θα γίνουν viral και θα δημιουργήσουν τεράστια αποτελέσματα για εσάς σε μια νύχτα. Ο πρώτος σας διαγωνισμός μπορεί να πάρει μόνο λίγους συμμετέχοντες. Εάν το κοινό σας δεν έχει συνηθίσει να φιλοξενεί διαγωνισμούς, μπορεί να διστάζει να συμμετάσχει ή να μην παρατηρήσει καν ότι πρόκειται για διαγωνισμό που φιλοξενείτε. Η επανάληψη και η συνέπεια στη φιλοξενία διαγωνισμών θα συμβάλουν στη δημιουργία δυναμικής για την επωνυμία σας.

Για να διασφαλίσετε ότι περισσότερα άτομα βλέπουν τον διαγωνισμό, προωθήστε τον στα Stories σας στο Instagram, στην ομάδα ή τη σελίδα σας στο Facebook, στο ενημερωτικό δελτίο σας ή στο κατάστημά σας.

Σημείωση: Εάν πολλά άτομα διαχειρίζονται τον λογαριασμό σας στο Instagram ή εάν διαχειρίζεστε την καμπάνια για έναν πελάτη, είναι σημαντικό να καθορίσετε ποιος είναι υπεύθυνος για την αφοσίωση και την απάντηση σε ερωτήσεις που σχετίζονται με την καμπάνια.

4: Αξιολογήστε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού Instagram

Παρακολουθήστε τα αποτελέσματα όλων των διαγωνισμών σας για να μετρήσετε τη συμμετοχή, την αύξηση των ακολούθων, τα κλικ στον ιστότοπό σας και άλλα κριτήρια. Μπορείτε να αρχίσετε να συγκρίνετε τα δεδομένα από κάθε διαγωνισμό για να προσδιορίσετε ποιοι τύποι βραβείων, εποχές του έτους, περιεχόμενο και τύποι συμμετοχής έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα για την επιχείρησή σας με βάση τους ατομικούς σας στόχους.

5: Κλείστε τον Διαγωνισμό σας στο Instagram

Όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, υπάρχουν δύο τρόποι χειρισμού της αρχικής ανάρτησης όταν τελειώσει. Μπορείτε είτε να αρχειοθετήσετε την αρχική ανάρτηση του διαγωνισμού ή μπορείτε να επεξεργαστείτε τη λεζάντα της ανάρτησης του διαγωνισμού σας για να προσθέσετε “Διαγωνισμός ΚΛΕΙΣΤΟΣ” στην αρχή της περιγραφής της ανάρτησης.

Πως γίνεται ένα Instagram Giveaway

Συμπέρασμα

Ακολουθώντας το παραπάνω πλαίσιο θα σας βοηθήσει να εκτελέσετε έναν διαγωνισμό στο Instagram που προσελκύει τους σωστούς συμμετέχοντες, επιτυγχάνει τους στόχους σας και παραμένει στη σωστή πλευρά των οδηγιών προώθησης του Instagram.